Wczoraj miałem przyjemność wygłosić kolejną prelekcję na spotkaniu Wroc.NET. Tym razem jako temat padło Visual Studio 11 oraz .NET Framework 4.5

Widziałeś tę sesję na 38. spotkaniu Wroc.NET? Ocenią ją! Możesz także ocenić ją na portalu speakerrate.

Materiały z tej prelekcji dostępne są na portalu grupy – Materiały 38. spotkanie Wroc.NET.


Co omówiłem podczas prelekcji? Pokazałem co nowego lub ulepszonego będzie nam oferować VS 11. Zademonstrowałem narzędzia: Code Clones (nowe), Concurrency Visualizer (stare), SQL Schema Comapre (stare) oraz TFS w najnowszej wersji. Z tego ostatniego pokazałem, jaki przepływ pracy będzie dostępny dla programistów. Visual Studio wesprze możliwość wysyłania próśb o review kodu innym programistom oraz możliwość podglądu zmian bezpośrednio w edytorze. Wygląda i działa to całkiem przyjemnie. Po zakończeniu review uwagi są przesyłane do programisty a on może je przejrzeć i uwzględnić.

Trochę dłużej zatrzymałem się także przy Concurrency Visualizer. To narzędzie jest dość niedoceniane z racji, że w VS201 było dostępne tylko i wyłącznie w wersjach Ultimate oraz Team Systems. Dzięki udostępnieniu jej od wersji Professional więcej osób będzie mogło skorzystać z jego działania.

Następnie przeszedłem do prezentacji nowości Frameworka. Jako, że była to sesja wprowadzająca w temat to pokrótce przedstawiłem te, które pojawią się w tej wersji bez wnikania we wszystkie szczegóły. Trochę dłużej zatrzymałem się przy WPFie, gdyż zmian wprowadzonych do tej części frameworka jest sporo.

Główną uwagę w tej części poświęciłem jednak WinRT oraz MetroUI. Pokazałem, jak będą wyglądały aplikacje pisane z użyciem WinRT oraz jak w naszych aplikacjach w prosty sposób można się zintegrować z Windows8. Visual Studio wspiera nas w tym dość mocno – aby nasza aplikacja zachowywała się naturalnie w systemie i dawała pełnie możliwości nie trzeba pisać bardzo dużo kodu.

Na koniec podsumowałem całość mówiąc, że od tej wersji zwolennicy pisania sterowników będą mogli skorzystać z dobrodziejstw IDE. Dodatkowo także Visual Studio umożliwia podgląd plików modeli używanych przy pisaniu gier z użyciem DirectX.