Kolejna książka, za której czytanie się zabrałem. Kolejna o technologii Silverlight. Już jakiś czas temu ją przeczytałem, ale jakoś nie mogłem zebrać się na napisanie podsumowania.

Spróbujmy zatem ją podsumować. Muszę przyznać, że mam mieszane uczucia. Książka nie jest zła. Dużo (ciekawych) przykładów i dużo kodu sprawia, że jest to dobra pozycja techniczna. Co mnie troszkę nużyło to sposób w jaki jest ona napisana. Większość stanowią kursy krok po kroku w punktach napisane co robić, aby osiągnąć dany efekt. Nie jest to złe, ale czytając podobny schemat po raz n-ty, człowiek pomału ma już dosyć. Dodatkowo czasem wyjaśnienia są pisane jak dla kogoś, kto nigdy kodu na oczy nie widział co czasem także frustruje, gdy czyja się jak np. dodać referencję do projektu.

Jakie przykłady są w książce? Poczynając od prostych przykładów z trygonometrią, poprzez symulowanie 3D, kolizje a kończąc na kinematyce i kinematyce odwrotnej. Na zakończenie pokazany jest system cząsteczkowy.

Podsumowując, jeśli ktoś szuka przykładów jak powyższe rzeczy można rozwiązać za pomocą Silverlighta (mnie osobiście, szczególnie przypadł do gustu rozdział o kinematyce i IK) to na pewno z tej książki dowie się o tym. Jeśli da radę przetrzymać przy nudnawy czasem styl pisania i banalne czasem wyjaśnienia co i jak robić może śmiało nabyć tę pozycję.